MOUNTAIN ACADEMY 06/2010 – ACH JO, TO BUDE V TRHLINÁCH ZASE NABLITO :-)))

25.09.2010

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

A v Saastalu pokračujeme DÁL. V Údolí víl jsme zahájili letošní poslední díl našeho vzdělávacího cyklu Mountain Academy ...

25. 9. – 28. 9. – SOBOTA, NEDĚLE – PŘÍPRAVA :-)))
Naše setkání proběhlo ve večerních hodinách. Ostravská skupinka doplatila na husté sněžení ve Švýcarsku a díky objíždění všech možných náhle uzavřených sedel, objela prý téměř celou jižní Evropu :-))) O to intezinvnější bylo pak naše shledání v Saas Balenu :-)))

V neděli nám počasí nepřálo a tak jsme se začali naplno věnovat všem možným nácvikům a horolezeckým dovednostem. Uzlové techniky, slaňování, prusíkování a na samotný závěr ještě navazování a vytažení kamaráda z trhliny :-)

27. 9. – 28. 9. – PONDĚLÍ, ÚTERÝ - WEISSMIES
Konečně parádní dny. Dopoledne věnujeme uvodní přednášce a výzbroji :-))) A brzy po obědě vyrážíme na Almageller hűtte (2 894 m). Výstup jsme měli zahájit lanovkou, ale zrovna dnes jaksi nejela ... Tento nádherný úvodní výstup nás přivádí pod náš první čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m). Vychutnáváme si pohodový i když zasněžený večer. Je to poslední noc, co je chata letos otevřená a jsme tady téměř sami.

Ráno ještě za tmy nastupujeme. Cesta nám celkem ubývá a to ještě probíhá intenzivní výcvik přímo v pohybu. Postup lehčím skalním terénem, spojovací a úzký sněhový hřebínek, VRCHOL a na závěr sestup celkem komplikovaným ledovcovým terénem s obrovskými trhlinami a hrozícími séraky, ... Míříme na lanovku na Hoohsaas, ale zjišťujeme, že ani ta dnes nepojede :-))) a tak se snažíme rychle seběhnout na mezistanici a stihnout tam poslední kabinu :-))) Nakonec vše dobře dopadně a my tak sjíždíme lanovkou dolů.

A protože je kousek od dolní stanice lanovky pizzerie, jdeme na večeři. Pizza, pivo, třešně, výborná trojkombinace na oslavu krásného výstupu :-)))

29. 9. – STŘEDA – ALLALINHORN
Nejkrásnější den. Vyjíždíme do Saas Fee, jedeme lanovkou na Felskinn a pak Metrem do půlky tunelu a už vyrážíme na úžasný Hohlaubgrat. Po něm stoupáme vzhůru k Allalinhornu (4 027 m). A za moment stojíme u vrcholového kříže. Je to po včerejšku takový lepší ... Sestup jsme tentokrát seběhli razdva ale i tak jsme se na lanovku opět dostali jentaktak :-)))

Večer nás čeká přednáška o mapách, ale vše je rázem jinak: skvěle připravené stoly se svičkama, výborná večeře, víno a třešně ... :-))) Ach jo, tak jsem se k mápám nedostal ...

30. 9. – ČTVRTEK - JEGIHORN
Probudili jsme se do pošmourného dne. Dnešek vnám ale opět vyšel parádně!!! Celý náš tým vyráží lanovkou na stanici Kreuzboden (2 400 m). Naším cílem je již tradičně vyhlášená ferrátka na Jegihorn (3 206 m). Po krátkém úvodu a instruktáži vyrážíme po ocelovém laně vzhůru. Někdo jde „čistě“ někdo leze po všem :-))) Snažíme se ale především o nácvik lezení dvojice na ferrátových setech s dopomocí horolezeckého lana a s klasickým dojišťováním parťáka. Výstup nám parádně ubíhá. Dneska jsme tady noprosto sami. Zbytky sněhu dneska dodávají našemu výstupu nový rozměr :-) Časově to ale tentokrát stíháme i s malou rezervou a tak jsme si užili další krásný den.

Přechod přes lanový most a následný výstup v kolmé stěně nenechává nikoho chladným. Romanův výkřik na konci mostu: „Baník, pičo!!!“ tomu všemu dodává nádhernou uvolněnou kulisu :-)))

Večer měly být znovu ty mapy, jenže když jsme přijížděl plně soustředěný na ty mapy, tak na mne všichni mávali od stolu zdejší českoindické restaurace :-))) A to byl konec a všeho :-))) Na mapy se opět nedostalo, ach jo ... Všichni si asi budou pamatovat toho Jegihornmeistra :-)))

1. 10. – PÁTEK - LEDOVEC
Dneska jsme si trochu přispali :-))) Vyrazili jsme lanovkou na stanici Felskinn (3 000 m). Naším cílem je ledovec. Kompletní nácvik vytahování z trhliny graduje na opravdové trhlině a opět si všichni pěkně hrábnou. Skočit a nebo pak vytáhnout svého kamaráda z velké trhliny vyžaduje obrovské úsilí ...

Pak už jen nahrát fotky a musíme se bohužel rozloučit.

Byl to velmi intenzivní týden :-))) Ale byl opravdu krásnej, díky moc!!!