MOUNTAIN ACADEMY 03/2012 – MONTE ROSA – NEJVÝŠE POLOŽENÁ CHATA MARGHERITA!!!

18.08.2012

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 18. - 25. 8. 2012)

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

Saastal je již několik let pro nás takovou supr základnou. Jak by také ne, když se to tady v češtině vlastně jmenuje Údolí víl ... a letos jsou tady lanovky zadarmo :-)))

19. 8. NEDĚLE
Dnes jsem udělal změnu a vydáváme se hned na první túru, na na náš první čtyřtisícový vrchol Allalin (4 027 m). Je nádherný den a tak hned po krátké pauze na čaj vyrážíme. Stoupáme klasickou trasou, jen kousek nad sedlem odbočuji do terénu beze stop a vydáváme se strmým sněhovým svahem k hřebínku. Expozice na hřebínku je úchvatná a tak opatrně postupujeme až k vrcholovému kříži. Odpočinek v závětř pod vrcholem na lavičce a pak už jen sestup zpět k otočné restauraci.

Večer si ještě popovídáme o materiálu – mačkách, cepínech, botách ... a naplánujeme další program.

20. 8. PONDĚLÍ
Dnešek, i když je nejprve perfektní počasí, věnujeme základnímu uzlovému výcviku. Odpoledne vyrážíme na náš druhý čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí. Jdeme přes chatu Almagellerhütte. Výstup na ni je pohodový i když nastoupáváme téměř 1 000 výškových metrů!!! Spojovací cesta od lanovky přes lávky je již otevřena a tak si ji užíváme :-)))

Kousek za nimi nás dostihují přeháňky s bouřkou. Schováváme se v restauraci Almagelleralp (2 194 m) a je nám tady moc dobře :-) Na naši chatu dorážíme až v čase večeří a tak je za chvíli čas jít spát.

21. 8. ÚTERÝ
Výstup na Weissmies (4 023 m), parádní počasí, parádní sníh, parádní skála a na vrcholu je také krásně :-))) Nacvičujeme všechny potřebné postupy na všech možných typech terénu: strmý sněhový svah, lehčí skalnatý hřebínek, ostrý sněhový hřeben a průstup rozpraskaným ledovcem ...

22. 8. - STŘEDA
Ve středu je předpověď počasí lepší. Vyjíždíme tedy do Zermattu, čeká nás nejprve výjezd vláčkem směrem na Gornegrat a pak výstup na Monte Rosa hütte. Jedná se o celkem dlouhý nástup na chatu, ale kulisy podél kterých stoupáme, stojí za to :-)

23. 8. - ČTVRTEK – MONTE ROSA - MARGHERITA
Původní plán byl, že vstaneme ve 2.00, ale kvůli předpokládané zimě ve vrcholových partiích vyrážíme až ve 3.30 ... Sněhové podmínky jsou skvělé. Jen v dolních partiích již není sníh a postupujeme tak po tvrdém ledu.

Samotný dolez na chatu je už na samotné hranici našich sil a všichni jsou vděčni za závětří u chaty :-))) Nikomu VŮBEC nevadilo, že jsem ani náznakem neodbočoval k dalšímu možnému cíli – Zumsteinspitze :-))) Na chatě jsme se dali dokupy a pak už hurá zpět dolů do údolí ...

Na závěrečném úseku k vláčku očekáváme bouřku a déšť. Matterhorn je vneprokninutelných mracích a nakonec nás to spláchne až v samotném závěru a jsme vděčni alespoň za přístřeší záchodků u zastávky :-)))

24. 8. - PÁTEK – TRÉNINK TRHLIN
Dnes se jdeme věnovat trhlinám :-))) Nejprve na sucho a v závětří v hale metra a pak jdeme na skutečnou trhlinu. Trénink chytání a vyproštění kamaráda se zvrhává na holý boj o život :-))) Všichni si tak mohou uvědomit, že někoho udržet a nesklouznout za ním je velmi obtížné ... A téměř všichni přitom v sobě překonávají neskutečný pocit, že se sami a dobrovolně odrazí a skočí jen tak do trhliny ...

A večer se po společné večeři loučíme. Kluci vyrážejí na noc do Benátek a my na kutě :-)))