MOUNTAIN ACADEMY 02/2012 – MONTE ROSA!!!

30.06.2012

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 30. 6. - 7. 7. 2012)

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

Tak se opět vracíme do Saastalu. Již několik let je to tu pro nás takovou supr základnou. Jak by také ne, když se to tady v češtině vlastně jmenuje Údolí víl ...

30. 6. – 1. 7. NEDĚLE, PONDĚLÍ
Počasí nám v tomto týdnu ukázalo svojí druhou tvář :-) a my tak zůstáváme dole a trénujeme veškeré lanové techniky. Náš špičkový trenažér v Saas Fee máme plně k dispozici a trénujeme a trénujeme :-)

2. 7. ÚTERÝ
Předpověď počasí se konečně vylepšuje a my tak můžeme konečně vyrážet vzhůru. Dnes nás čeká Jegihorn (3 206), celkem slušné počasí, parádní skála a ještě úžasnější ferrata :-))) Bohužel je ale feráta poničená sesuvem skal a tak se pověstný traverz po laně nekoná :-)))

Navíc se stáváme svědky záchrnné akce, která se ale v závěru mění pouze v transport mrtvých. Pět ze šesti německých horolezců se zřítilo z pod vrcholu Lagginhornu a všichni byli nalezeni mrtví ... O této tragédii jsme psali na našich stránkách na tomto místě.

Právě kvůli předchozímu počasí, kdy ve vrcholových partiích nasněžilo až 40 cm nového a hlavně mokrého sněhu jsme zrušili naše plánované výstupy a šli jsme lézt sem do nižších poloh ...

3. 7. STŘEDA
Parádní den. Vyjíždíme ze Saas Fee na Mittel Allalin (3 500 m) a z našeho tajného tunýlku vyrážíme na náš konečně první čtyřtisícový vrchol Allalin (4 027 m). Nebe je z počátku bez mráčků, co víc si přát :-))) ...
Hřeben Hohlaubgrat patří stejně jako traverz Weissmiesu k tomu nejlepšímu. Hřeben, který nabírá na strmosti a v samotném závěru přejdete do skalních a mixových pasáží a vše navíc téměř ve 4 000 m!!! Počasí se sice pak trochu zkazí, ale nás nemůže zastavit. Nakonec je tak ošklivo, že na lanovce hodlají skončit o hodinu dříve a tak pro nás dokonce posílají rolbu, abychom to stihli :-)))

4. - 5. 7. – ČTVRTEK, PÁTEK
Ve čtvrtek čekáme na počasí, dáváme si pauzu na kratší výlety po okolí. A v pátek se předpověď počasí lepší. Vyjíždíme tedy do Zermattu, čeká nás nejprve výjezd vláčkem směrem na Gornegrat a pak výstup na Monte Rosa hütte. Jedná se o celkem dlouhý nástup na chatu, ale kulisy, podél kterých stoupáme, stojí za to :-)

6. 7. –SOBOTA – GRENZGLETSCHER 4 000 m - MARGHERITA
Výstup na Monte Rosu (cca 4 000 m). Původní plán byl, že vstaneme ve 2.00, ale počasí nám prostě aniI tentokrát nepřálo ... Ráno leje, jdeme tedy spát a vstáváme až v 5.00. To už vše vypadá dobře. Po snídani nastupujeme. Sněhu je celkem dost a tak se okolo 10.00 dostáváme až do výšky cca 4 000m. Další výstup bychom už prostě nestíhali a tak se otáčíme a míříme dolů.

Dolů jsme se vrátili v klidu a v pohodě. Při sestupu se také bohužel dozvídáme další jobovku, na Mont Blancu dnes brzy ránu zahynulo v lavině 9 horolezců ...