MOUNTAIN ACADEMY 02/09

27.06.2009

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 27. 6. - 4. 6. 2009)

Počasí se začalo postupně vylepšovat, vždy jen na večer hrozily přeháňky či bouřky.

V rámci prvního aklimatizačního výstupu na Weissmies (4017 m) jsme si procvičili všechny základní postupy lanových družstev v ledovcovém terénu. Druhý den jsme si naopak vyzkoušeli ferratu na Jegihorn (3 206 m). Kluci si tak měli možnost vyzkoušet přímo v parádní praxi kompletní a velmi působivý výstup v lehčím ale zato ve velmi působivém skalním terénu. Navíc jsme si ještě na závěr měli možnost otestovat sjezd na obřích koloběžkách a kolech až dolů do údolí k autům.

Počasí čarovalo dál a my se tedy rozhodli pro přejezd do Chamonix. S prvním vrcholovým týmem jsme ještě ten den vyrazili lanovkou na chatu Refuge des Cosmiques. Další den jsme v 6.50 stáli na nejvyšší hoře Evropy Mont Blancu (4 810 m). Sestup zpět k chatě jsme zvládli také velmi rychle. A odpoledne na Aiguille du Midi (3 842 m) došlo ke střídání týmů a tak jsme mohli následující den zvládnout znovu štěstí. Tentokrát se výrazně ochladilo ale ani nadmořská výška nesedla úplně všem a tak jsme raději zvolili výstup na Mont Blanc du Tacul (4 248 m). Závěrečné metry v šeru a v silném větru byly celkem výživné. Po návratu na chatu jsme ještě s Tondou a s Janou dali výstup hřebínkem Cosmiques zpátky k lanovce. Sněhové podmínky byly parádní a lidí také nebylo moc. Pak ještě skočit pro zpátky pro Tomáše a vrátit se lanovkou do Chamonix.