MOUNTAIN ACADEMY 01/2013

29.06.2013

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 29. 6. - 5. 7. 2013)

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

Saastal je již několik let pro nás takovou supr základnou. Jak by také ne, když se to tady v češtině vlastně jmenuje Údolí víl ... a letos jsou tady lanovky opět zadarmo :-)))

Je sice pravda, že hned při příjezdu to vypadalo s počasím beznadějně, ale nakonec bylo celkem fajn :-)

30. 6. – NEDĚLE
Dnes se vydáváme na první túru, na na náš první čtyřtisícový vrchol Allalin (4 027 m). Je nádherný den a tak hned od lanovky a metra vyrážíme vzhůru. Stoupáme klasickou trasou. V sedle je nádherný výhled po celém Wallisu, Matterhorn, Monte Rosa, Mont Blanc, ... Pak už to byl na vrchol jen kousek a opět nás čekaly překrásné výhledy. Sestup zpět k otočné restauraci jsme museli trochu urychlit, abychom stihli poslední jízdu metra :-)))

Večer jsme jeli ještě do garáží trénovat vytažení kamaráda z trhliny. Šlo nám to všem docela dobře a zítra si to pořádně vyzkoušíme v praxi :-)))

1. 7. – PONDĚLÍ
Dnešek věnujeme našemu speciálnímu trhlinovému výcviku. Vyjíždíme opět na Mittelallalin a přímo na jeho terase dopilováváme poslední detaily celkové záchrany. Později kousek od metra přicházíme ke krásným trhlinám. Úsměv začíná pomalu tuhnout všem na rtech :-))) Naměříme hloubku a zjišťujeme, že je naše cvičná trhlnka téměř bezedná :-))) A už postupně jednotlivý odvážlivci skáčou do hloubky a jejich parťáci se je snaží zachytit ... Dneska se daří všechny udržet. Pak už je jen vytáhnout na povrch na sluníčko :-) Byl to docela nářez a všichni se tak mají možnost přesvědčit, jak může být pohyb po ledovci nebezpečný ...

VIDEO:
MOUNTAIN ACADEMY 01/13 - chytání pádu do trhliny :-)

2. 7. – ÚTERÝ
Výstup na Jegihorn (3 206 m), plné odhodlání, parádní počasí, parádní skála a ještě úžasnější ferrata :-)))

Tenhle úžasný zážitek a trénink postupu v těžším skalním terénu patří mezi to naprosto nejzákladněší, co by měl každý zájemce o Alpské kopce znát a umět ... A všichni si to moc pochvalují.

3. 7. – STŘEDA
Počasí dnes nepřeje výstupům v reálu a tak se na plno věnujeme nácvikům slaňování, prusíkování a vytažení kamaráda z trhliny, ...

4. 7. – ČTVRTEK
Odpoledne vyrážíme na náš další čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí. Jdeme přes chatu Almagellerhütte. Výstup na ni je pohodový i když nastoupáváme téměř 1 000 výškových metrů!!! Spojovací cesta od lanovky přes lávky stojí za to a tak si ji užíváme :-)))

K našemu cili dorážíme na pohodu a užíváme si krásný západ slunce kousek od chaty.

5. 7. – PÁTEK
Výstup na Weissmies (4 023 m), parádní počasí, parádní sníh, parádní skála a na vrcholu je také krásně :-))) Nacvičujeme všechny potřebné postupy na všech možných typech terénu: strmý sněhový svah, lehčí skalnatý hřebínek, ostrý sněhový hřeben a průstup klasickým ledovcem ... Dolů pak na speciálních místních koloběžkách.

Další část týmu byla dnes přikrmovat místní šelmy :-))) Takový svišť, když se krmí energetickými tyčkami, tak roste jako z vody :-)))

Večer jsme si ještě povídali o mapách, přehrávali fotky a pěkně se rozloučili ...

V rámci tohoto našeho kurzu si všichni mohou vyzkoušet téměř všechno nejmodernější dostupné vybavení a letos jsme dali lidem možnost vyzkoušet si i novinku od firmy Mammut - kladkostroj Rescue. Díky němu se sníží námaha při vytahování na polovinu a je to fakt hodně znát. A to vůbec nemluvím o sebezáchraně z trhliny ...