MOUNTAIN ACADEMY 01/2012 – 1X MONT BLANC A 1X KOSMICKÝ HŘEBEN!!!

23.06.2012

(ŠVÝCARSKO, Saas Grund 23. - 30. 6. 2012)

Chcete se sami vydat na čtyřtisícovku? Pojeďte si to nejprve vyzkoušet do naší horské školy - MOUNTAIN ACADEMY… Uvidíte, že vám to pak půjde mnohem snáz a hlavně BEZPEČNĚJI!!!

Tak se opět vracíme do Saastalu. Již několik let je to tu pro nás takovou supr základnou. Jak by také ne, když se to tady v češtině vlastně jmenuje Údolí víl ...

23. 6. - NEDĚLE
Dnešek, i když je perfektní počasí věnujeme základnímu uzlovému výcviku. Odpoledne vyrážíme na náš první čtyřtisícový vrchol Weissmies (4 027 m) v pořadí. Jdeme přes chatu Almagellerhütte. Výstup na ni je pohodový i když nastoupáváme téměř 1 400 výškových metrů, protože nás nechtěli vzít lanovkou!!! Spojovací cesta přes lávky je doposud uzavřena.

24. 6. - PONDĚLÍ
Předpověď počasí moc nevyšla a my po několika ranních pokusech nakonec sestupujeme do údolí. Odpoledne se věnujeme základnímu horolezeckému výcviku. Všem to jde velmi dobře a tak brzy slaňujeme, prusíkujeme a cvičně i vytahujeme z trhliny :-) v našem tréninkovém areálu :-))) v Saas Fee.

25. 6. - ÚTERÝ
Výstup na Jegihorn (3 206), parádní počasí, parádní skála a ještě úžasnější ferrata :-))) Bohužel je ale feráta poničená sesuvem skal a tak se pověstný traverz po laně nekoná :-)))

26. 6. - STŘEDA
Parádní den. Vyjíždíme ze Saas Fee na Mittel Allalin (3 500 m) a z našeho tajného tunýlku vyrážíme na náš další čtyřtisícový vrchol Allalin (4 027 m). Nebe bez mráčků, co víc si přát :-))) ...

Hřeben Hohlaubgrat patří stejně jako traverz Weissmiesu k tomu nejlepšímu. Hřeben, který nabírá na strmosti a v samotném závěru přejdete do skalních a mixových pasáží a vše navíc téměř ve 4 000 m!!! Počasí se sice pak trochu zkazí, ale nás nemůže zastavit.

No, a v samotném závěru natočené pivo v točící se restauraci :-)))

1. – 3. 7. – ČTVRTEK, PÁTEK A SOBOTA – 1X MONT BLANC A 1X KOSMICKÝ HŘEBEN
Výstup na Mont Blanc (4 810 m), počasí nám opět vyšlo. Sněhové podmínky byly supr. Ke konci výstupu sice došlo ke zhoršování počasí, ale nás už to zastavit nemohlo :-))) Na samotném vrcholku byl velmi silný vichr a tak jsme se tam moc nezdržovali a mazali zpět dolů. Druhý výstup jsme ukončili již večer. Velmi silný vichr lomcoval chatou a tak jsme udělali asi nejrozumější věc a pospali si až do rána :-) Potom jsme se pokusili vystoupat alespoň na Mont Blanc du Tacul, ake vichřice nás zastavila kousek pod vrškem. Vrátili jsme se tedy dolů a na závěr jsme prostoupili k lanovce vyhlášeným Kosmickým hřebínkem. Alespoň tady jsme byli trochu schováni od větru a mohli se tak plně věnovat lezení a hlubokým pohledům do údolí :-)))