MONTE ROSA – THE BEST OFF 2018

17.07.2018

(ITÁLIE, ŠVÝCARSKO, Zermatt 17. - 19. 7. 2018)

Tato akce byla plánovaná jako Kompletní přechod Monte Rosy, ale nakonec díky souběhu několika momentů se z ní vyvinula skvělá akcička se třemi parádními výstupy. Martin už byl na zdejších nižších vrcholcích Monte Rosy a tak jsme se zaměřili na: Kompletní přechod Breithornu, Liskammu a traverzu z Zumsteinspitze na Dufourspitzi!

ÚTERÝ 17. 7. 2018 – KOMPLETNÍ TRAVERZ BREITHORNU
Brzy ráno přejíždíme do Tasche. Rychle na vláček a už z Zermattu míříme lanovkou na Malý Matterhorn (3 820 m). Počasí nám hned na úvod ukazuje svojí milou tvář a postupně se vylepšuje. Čekají nás v rychlém sledu plánované vrcholy Breithornu:
Breithorn - Roccia Nera (4 075 m)
Breithornzwillinge - O / Ost / Gemello del Breithorn orientale (4 106 m)
Breithornzwillinge - W / West (4 139 m)
Breithorn (Mittelgipfel) (4 160 m)
Breithorn West (4 164 m)
A pak šup zkratkou na chatu Ayas mezi supr italskou partičku, která si svoji práci fakt užívá 😊

STŘEDA 18. 7. 2018 – KOMPLETNÍ TRAVERZ LISKAMMU
Ráno nás čeká nejprve výstup na Castor (4 226 m). Celý svah je perfektně našlápnut a metry nám tak rychle přibývají. Počasí je dnes opět fantastické s neskutečnými výhledy!.
Z vrcholu do sedla Felikjoch vede skvělá hřebenovka. Odtud je možné se pokusit přejít přes celý hřeben Liskammu a tam my dva přesně míříme 😊
Liskamm (W / West) / Lyskamm occidentale (4 479 m)
Liskamm (E / Ost) / Lyskamm orientale (4 527 m)

Fantastické podmínky, neskutečné počasí a naše forma dělají z této túry naprosto dokonalý zážitek 😊
Je pravda, že jsme pak měli trochu jiné plány, ale nakonec jsme to vyřešili trochu jinak a mohli si tak připravit další třešničku na dortě na příští den 😊 Míříme na Cap. Regina Margherita (4 554 m) - Signalkuppe, Punta Gnifetti - nejvýše položenou chatu v Alpách.

ČTVRTEK 19. 7. 2018 – KRÁLOVSKÁ ETAPA - DUFOURSPITZE
Dnes nás čeká klíčová etapa, kdy se konečně „dotkneme“ nejvyššího bodu Monte Rosy. Čeká nás obávaný traverz z Zumsteinu na Dufour. Sestup do sedla bývá velmi úzký a strmý a navíc jdete nad nejvyšší stěnou v Alpách!!! Ráno na chatě zkušeně labužírujeme dokonalou snídani a teprve později vyrážíme do akce. Vichr, mlíko na GPSku, celkem nářez 😊
Hned útočíme na:
Zumsteinspitze (4 563 m)

Tady dochází ke klasickému lámání chleba 😊 Už nejednou jsme se tady otáčeli do normálky a to i za parádního počasí 😊 Martin je ale z jiného těsta, jdeme to prubnout do hřebene, ze kterého už ale nebude zpátky NÁVRATU 😊
Sestup je za těchto povětrnostních podmínek temný a až děsivý, ale mačky drží a hlubinu pod sebou prostě nevidíme 😊 Čím víc pak naopak stoupáme ze sedla vzhůru, je patrné, že počasí se vylepšuje a za chvíli vylézáme z mraků úplně a konečně si můžeme užívat neskutečných výhledů za úplného bezvětří všude kolem!!! Za pár minut stojíme na samotném nejvyšším bodě Monte Rosy – Dufouspitzi (4 634 m).
Skvělý pocit, parádní odměna za tuhle třídenní dřinu 😊

Martine, SUPER VÝKON!!!

Tady naleznete:
MONTE ROSA – KOMPLETNÍ PŘECHOD:
NAŠE NABÍDKA

NÁŠ TEXTÍK - CO, KDE A JAK?