MONTE ROSA – SPAGHETTI ROUTE 01/2015

06.07.2015

(ŠVÝCARSKO, Zermatt, Monte Rosa 6. - 9. 7. 2015)

Nejkrásnější alpský horský přechod, vřele doporučuji!!!

Vyslal jsem náš tým se aklimatizovat na chatu Testa Grigia. A hned následující den jsem za nimi vyrazil z Zermattu lanovkou na Klein Matterhorn. Pak už následuje výstup na první dva krajní Breithorny (4 164 a 4 159 m). V závěru dne měl následovat přechod od sedla Schwarztor a pak už jen sestoupit na Rifugio Guide val d´Ayas (3 420 m). Podařilo se mi hópnout do trhliny, ale celý tým mne naštestí perfektně chytil a pak společnými silami zachránil :-) Díky moc!!!

Další den nás čeká překonání Castoru (4 223 m) s hřebínkem jako břitva. Bohužel nás ale Martin opouští směrem do Itálie a tak se v menším týmu pokusíme ještě předtím vystoupit na Pollux (4 092 m). Tady se potkáváme s jednou českou partičkou uprostřed skalní pasáže a užili si trochu legrace v jinak nervově vyhrocené (švýcarskoxfrancouzské) zapeklité situaci :-))) Po překonání Castoru, parádního vrcholu sestoupíme přes sedlo Felikjoch a míříme na chatu Rif. Quintino Sella (3 620 m). A tady se hned před ní potkáváme s další českou partičkou. Snažím se v legraci pokračovat. Na hned první větu, kam jdeme zítra? bleskově odpovídám, že vůbec nevím kde jsme právě teď, natož abych věděl, kam jdeme zítra, a že se musím nejdřív podívat do mapy :-)))

Hned ráno budeme mířit ledovou stěnou přes Paso del Naso. Už den předtím z Castoru jsem viděl, že to nebude jednoduchý. Sníh zde chyběl a led se sakra třpytil v zapadajícím slunci ... Když jsme dorazli pod stěnu, řekl mi Michal, že se bojí, že čekají děťátko. Já mu řekl, že se taky bojím a mám pětiletého kluka :-) A taky jsem rychle dodal, že cesta už zpátky nevede :-))) Bylo to opravdu na poměry velmi tvrdé lezení v opravdu velmi tvrdém ledu. Cca 100 m o sklonu 45 st. Během výstupu jsme ještě učili německý mladý horolezce vrtat vývrtky a zachraňovali je před pádem :-))) Pamatujte si, když vyšroubujete vývrtku z ledu a chcete ji znovu použít, musíte ji profouknout, jinak ji prostě znovu nezavrtáte :-))) Sestup až na spodní pasáž celkem jde a dole to odjistíme opět přes vývrtku. Pak už jen: Ludwigshöhe (4 341 m), Schwarzhorn (4 322 m), Balmenhorn (4 167 m) a sestup na chatu Rif. Gnifetti (3 647 m). Tahle chata jde do sebe, vřele doporučuji!

Další plány nám přehází silný vítr, který se celou noc opírá do chaty. Nakonec jdeme jen do sedla Lysjoch a pak fofrem scházíme přes Monte Rosa hűtte speciální zkratkou mimo ledovec směrem do Zermattu. Z Rotenbodenu sjedeme dolů vláčkem. V Zermattu závěrečná pizza a rozloučení ...

Na závěr musím dodat, že to byla výborná parta, kdy si všichni navzájem pomáhali. Výstupy ač na pohodu, si nějakou tu energii prostě vzaly :-)))