MONTE ROSA 03/09

12.09.2009

(ŠVÝCARSKO, ITÁLIE 12. - 19. 9. 2009)

Potřebnou aklimatizaci jsme podnikli při výstupu na Strahlhorn (4 190 m). Počasí si s námi krapet pohrálo, ale v celku nám vyšlo parádně.

Škoda jen, že přímo u vrcholového křížku se neprotrhly mraky o něco víc, abychom viděli směrem na Zermatt :-)

Pak přišlo trochu horší počasí a tak jsme další den strávili nácviky slanění, prusíkování v Saas Fee. Počasí se ale přes noc ještě zhoršilo a lilo až do rána. Na Monte Rosu jsme tedy nastupovali z Zermattu až ve středu na večer. Na chatu Monte Rosa Hűtte (2 795 m) jsme přes železniční stanici Roteboden dorazili až za tmy. Nakonec jsme ani nezmokli a tak jsme nemuseli pracně sušit boty jako ostatní.

Ráno vyrážíme po velmi brzké snídani až okolo 6.40. Na ledovci Grenzgletscher jsou veškeré stopy totálně zasněžené a tak musíme hledat bezpečný průchod. Navíc zjišťujeme, že ve vrcholových partiích je nového sněhu obrovské množství. Výrazně se zhoršují podmínky pro prošlapávání stopy ale také lavinová situace. Odpoledne se za naprosto nádherného počasí probojujeme do sedla Lisjoch (4 151 m) a traverzujeme k bivaku Cap. Balmenhorn (4 167 m). Kousek nad námi se najednou uvolňuje lavina a sjíždí kousek nad cestu. Pěkná výstraha!!! Za moment se už ubytováváme. Bivak máme úplně pro sebe a tak brzy zavládne úplná pohoda. Někdo jde odpočívat, další hrají karty, ...

Ráno vyrážíme na Vincentpiramid (4 215 m), nikde není jediná další stopa. Jsme tady naprosto sami a počasí je opět fantastické. Pak přes Ludwigshöhe (4 341 m) stoupáme k Zumsteinspitzi a k Signalkuppe (4 554 m). Máme plán přespat na nejvýše položené chatě v Alpách Cap. Regina Margherita (4 554 m). A zase nikdo široko daleko na dohled. Jsme tady úplně sami, paráda ... Skvělý zážitek, doporučuji :-)))

Ráno v vyrážíme za naprosté mlhy a vichru dolů směrem do Zermattu. V několika místech musíme být velmi opatrní. Lavinová situace je napováženou a trhlin je tady více než dost :-) Je to dlouhá a vyčerpávající cesta, ale celkem rychle nám uběhne. Škoda, že jsme si na Monte Rosa Hűtte nemohli dát občerstvení. Za to stylové zakončení Zermattskými klobáskami a pivkem vyšlo super ...