MONT BLANC – VIA 3x MONTS

16.09.2007

(FRANCIE, Chamonix 16. - 17. 9. 2007)

Mont Blanc, sen mnoha odvážlivců ... Některým se splní, některým ani opakovaně ne a někteří se už odtud nikdy nevrátí. Michal zvolil variantu s horským vůdcem.

Mám pocit, že lepší aklimatizaci jsme už nemohli mít: Lagginhorn, Weismiess, Breithorn, Matterhorn, ÚPLNĚ KOMPLETNÍ přechod celého hřebene Monte Rosy (18x 4000 m za 4 dny). Takto rozběhnutý jsme se vydali za posledním ale zároveň nejhlavnějším Michalovým cílem do Chamonix. Předpověď nic moc, vrcholový den mělo být hezky jen brzo ráno, pak měl přijít hnus. No, budeme rychlý, a když bude nejhůř ..., tak TO včas otočíme :-)))

Ještě první den vyrážíme pomocí lanovky na Aiguille du Midi (3 842 m) na chatu Refuge Cosmiques (3 613 m). Ráno snídáme v 1.00 a ve 2.00 jako poslední vyrážíme. Je klidno, pohodová teplota, tak nasazujeme svoje tempíčko a už za sedlem u Mont Blanc du Tacul (4 248 m) jsme v čele dnešního vláčků zájemců o vrchol... V 5.50 za absolutní tmy stojíme dnes jako úplně první na vrcholu Mont Blancu (4 810 m). Vrcholová fotka jedině s bleskem :-)))

Začíná se krapet zvedat vítr a mraky se k nám taky už pomalu blíží, navíc teplota začíná prudce klesat, tak hurá dolů. V 10.14 stojíme už dole u auta a začínáme se převlíkat do „civilu“. Povinná procházka po Chamonix, uvaření obídku v Trientu a pak už jen a jen dálnice až do Čech