MONT BLANC, TONDA A JANA 2013 - 4X MATTERHORN + 2X MONT BLANC ZA 6 DNÍ :-)))

06.09.2013

(FRANCIE, Chamonix 6. 9. 2013)

Výstup na Mont Blanc (4 810 m) má své kouzlo :-) Láká mnoho z vás a Tondovi s Janou se měl splnit jejich sen ... přeci jen výstup na nejvyšší vrchol Evropy má svůj zvuk.

MONT BLANC
Večer se scházíme na chatě chatu Refuge des Cosmiques (3 613 m). Dáme si pěkně večeři, po ní jedno malé pivko a já valím do hajan, přeci jen toho už mám tento týden celkem dost :-))) Další den ráno vstáváme ve tři hodiny, pak následovala snídaně a pak trochu zpomalíme tempo příprav :-) Nechce se mi vyrážet tak brzy, tak až cca ve 4.30 nasazujeme mačky. A pak všechny síly vrháme na samotný výstup na Mont Blanc. Jdeme cestou Via 3x Monts. Po cestě na nás čeká několik nástrah. Buď už ve formě široké trhliny s žebříkem, hrozícíhu séraku a strmého výšvihu pod sedlem Col de Maudit ... Cesta samotná je jinak velmi dobře našláplá, tak se jde velmi dobře. V 9.10 jsme na samotném vrcholu. Jsme tam skoro sami. Užíváme si vrcholové pohody, ale už myslíme na to, že musíme ještě sestoupit k lanovce. Já osobně se už těším do kebabárny do Chamonix :-)))

Teď nás ještě čeká vystoupit na Matterhorn :-), jenže počasí se tváří trochu jinak. Musíme tedy pár dní počkat a uvidíme ...