MONT BLANC 2015

06.09.2015

(FRANCIE, ŠVÝCARSKO 6. - 8. 9. 2015)

Kluci již v sobotu vyjeli lanovkou na Hohsaas a ubytovali se tady ve výšce 3 200 m. S obavami sledovali zatažené okolí, ale ráno už bylo jasné, že parádní předpověď klapla :-)

WEISSMIES (4 017 m)
Sraz byl v 9.00 u chaty. Stihnul jsem to na minutu přesně :-), ufff ... cesta z domova se naštěstí nikde nezadrhla. Samotný výstup jsme se snažili od začátku vést ve velmi pohodovém tempu. Jenže zhruba od půlky začalo být zřejmé, že se na vrchol možná nedostaneme. Stopa se začala prohrabávat, kysylíku ubývalo a vítr sílil ... Nakonec jsme se na vrchol dostali a mohli se rozhlédnout z vrcholu po nádherném okolí.

MONT BLANC (4 810 m) - NÁSTUP
Druhý den jsme přejeli do Chamonix a lanovkou z Les Houches vyjeli směrem k našemu dalšímu programu. S klukama společně šlapeme směrem k obávanému kuloáru pod chatou Refuge du Gouter. Ota zůstal spát na chatě Refuge de Tete Rousse. A my s klukama vystoupali až nahoru. Parádní výhledy a při západu slunce se vše navíc kouzelně obarvilo.

Ptáme se jestli je možné krapet posunout snídani, abychom na vrchol nedošli ještě za tmy a v kose :-) Ale to prý nejde a všichni to tak chtějí ... A tak po noci ve společné místnosti s dalšími 50 spáči :-) ráno nikam nespěcháme. Necháme všechny vyrazit do mrazivé tmy a my se snažíme ještě o něco zdržet v botárně. Pak nakonec vyrážíme. Kluci šlapou supr a tak jdeme stálým tempem a zhruba za 3 hodiny stojíme ne vrcholu. Slunce před momentem vyšlo a my si užívali pár mrazivých minut a měli co dělat, abychom vše pořádně nafotili. Po cestě zpátky jsme ještě vystoupili Dome du Gouter (4 304 m), takže si odsud odnášíme 2 čtyřtisícové vrcholy.

MONT BLANC (4 810 m) - 2x SESTUP GOUTREM
Podle plánu jsem měl s klukama sestoupit pod kuloár a tam vyzvednout Otu. A abych si ušetřil dřinu, nechal jsem si nahoře na chatě Refuge du Gouter věci, které na tento moment nebudu potřebovat. Rychle jsme sestoupili po piliři, přeběhli obávaný kuloár a čekali na Otu. A on jak se blížil, tak celou dobu sledoval dění v této obávané stěně ... no a a nakonec to dopadlo tak, že se Ota smutně otočil a začal sestupovat dolů k vláčku s tím, že se sem vrátíme až příští rok. A já pro změnu vyrazil znovu na chatu pro věci. Takže dneska vím, že se to dá opravdu na pohodu proskotačit za 50 minut :-) pak zase znovu sestup. Tento den celkový výstup 1 600 m a sestup 3 100 m ...