MATTERHORN, UBALD 2013 - JEDNY Z NEJTVRDŠÍCH PODMÍNEK, MÍSTNÍ GUIDI VŮBEC NEVYRAZILI :-)))

10.08.2013

(ŠVÝCARSKO, Zermatt 10. - 11. 8. 2013)

Výstup na Matterhorn má své kouzlo :-) Láká mnoho z vás a Ubaldovi se splnil jeho sen ...

Hned na úvod se seznamujeme se stavem sněhu ve stěně ... Je jasné, že sluníčko bude mít ještě hodně práce, než bude výstupová trasa zase perfektní :-))) Původně byla Hornli hutte úplně plná a my se tam dostali jen díky mé protekci: "We have no place!!! Oh, Victor, mountain guide, who climbs the Matterhorn so often:-))), for you no problem ..." Tentokrát to ale místní guidi vzdali a jsme tady ve společnosti asi 3 švýcarských vůdců a cca 5 francouzských a pak řady dalších dvojek bez guidů. Vyrážíme a já mám trochu obavy, co bude. Nejradši bych to zaseknul, ale Ubald už dorazil a nemá tolik volného času. Sníh, který to všechno až takhle změnil k horšímu, napadnul v pátek odpoledne. Takové množství ještě ráno nikdo nepředpovídal ...

Postupujeme svým tempem a udržujeme více méně stejnou vzdálenost s prvními. Jsme od nich jen kousek. A bohužel kousek nad chatou musíme dávat mačky, cca na Schodišti (Žlutých skalách). Svahy pod a nad Starou chatou budou drsný na sestupu, jsou plný sněhu, který bude odpoledne na kaši, hlubokou kaši …

Jsme na vrcholu v 9.30 a to tedy znamená, že začínáme tvrdě bojovat o lanovku :-))) Směrem dolu ale jdeme samozřejmě pomaleji. Je sice absolutně nádherný den s neskutečnými rozhledy, které alespoň já nestíhám vnímat, neustále dávám bacha, aby se něco nepo …

Nakonec se dolů dostáváme pozdě a poslední lanovka nám brzy odjede, ale sedíme před chatou živí a zdraví. No následující sestup až do Zermattu nám to zdraví ještě upevní :-)))