HAUTE ROUTE GRAUBUNDEN 2024

21.03.2024

Další parádní horský přechod kousek od nás. Přechod mezi švýcarskými top horskými středisky St. Moritz – Davos.

Pro mne je tento přechod zajímavý tím, že nám neustále nabízí nepřeberné množství překvapivých výhledů, výstupů a především možností parádních sjezdů ...

ČTVRTEK 21. 3. 2024
Počasí nás zahaluje do mraků a tak vyrážíme zkratkou přes sedlo Fuorcla d'Agnel (2 983 m). Následuje sjezd pod chatu Jenatschhütte (2 652 m) a k ní následuje už jen krátký výstup. Na chatě na nás čeká nový super Hutten team a panuje zde super pohoda.

PÁTEK 22. 3. 2024
Ráno nás čeká nádherné počasí a výstup pod Piz Laviner (3 137 m). Následuje naprosto přepychový sjezd přes několik prahů a supr lyžařských svahů až do vesničky Preda (1 789 m). Jenže v závěru tohoto sjezdu nás čeká nemilé překvapení. Pád při vyjíždění oblouku a následuje výkřik bolesti, KOLENO! Snaha o postavení na nohy sice proběhla, ale okamžitě se koleno podlamuje znovu ... Sejdeme se všichni na místě a voláme vrtuly. Naštěstí přistává do cca 15 minut. Na tomto místě nemůže dojít k naložení a tak nám parťačka mizí na laně pod helikoptérou o kousek dál. My, kteří jsme si zbyli musíme vyrazit dál. Přejezd vláčkem do městečka Madulain (1 687 m). Odtud začneme stoupat přes Alp Es- Cha Dadour až na chatu Chamanna D'es-Cha (2 594 m). My si stihneme dole na nádraží ještě pěkně posilnit na závěrečný výstup a pak plni energie vyrážíme do svahu. Na chatě jsme skoro poslední a rychle se snažíme usušit. Tato chata byla vždycky hodně studená, ale po rekonstrukci v minulých letech se změnila k nepoznání. Je prostě fantastická Kromě celé koncepce mne zaujaly i naprosto designový záchodový prkýnka

SOBOTA 23. 3. 2024
Ráno chvíli čekáme, jdeme jako poslední. A také jako včera i dnes vyrážíme na slunce Začneme stoupat nejprve do sedla Porta d'Es-cha (3008 m) a po krátké pauze pokračujeme ještě k výstupu ledovcem vzhůru pod Piz Kesch (3 418 m). Výstup na samotný vrchol není úplně jednoduchý, obzvlášť při sestupu se jedná o rizikovější pohyb ve strmém terénu. A pak v rámci parádního sjezdu si užijeme nádherný a opět parádní sníh na ledovci Vadret da Porcabella. Sjezd až k chatě Keschhütte (2 625 m) je pohodový. Na chatě nás vždycky ještě čekalo kino o zřícené Dakotě a záchraně všech jejich pasažérů. Tentokrát nás čekalo nepříjemné překvapení … na chatě je nový tým, ale bylo to tedy krapet děsběs ... z celého jejich jednání byla patrná až do očí bijící snaha o maximální šetření téměř na všem …

NEDĚLE 24. 3. 2024
Ráno začneme sjíždět údolím Val Tschüvel a Val Funtauna. Pak začneme stoupat pod sedlo Scalettapass a z něj míříme přímo dolů do mlhy. Dnes to prostě není na túru po vrcholech. Pak následuje výstup až na chatu Grialetschhütte (2 542 m). Tady nás čeká tentokrát opět parádní a velmi příjemné překvapení Chata je opět nově zrekonstruovaná a opravdu se vše podařilo úplně nádherně. Fantastická práce!

PONDĚLÍ 25. 3. 2024
Ráno začneme stoupat za nádherného počasí sami v panenském prašanu do sedla Fuorcla Radönt (2 788 m). V sedle Fuorcla Radönt (2 788 m) si střihneme parádní sjezd a znovu vystoupáme pod vrchol Schwarzhorn (3 146 m). Následuje sjezd a opět v panenském do sedla Flüelapass (2 383 m). A pak sjezd podél silnice až ke gasthausu Tschuggen (1 940 m).

Super zakončení této nádherné akce!
A moc všichni myslíme na Markétu …