HAUTE ROUTE GRAUBUNDEN 0218 – ODPAŃOVÁNÍ NAPROSTO LUXUSNÍHO PRAŠANU PĚT DNÍ PO SOBĚ FAKT NENÍ DŘINA A UŽ VŮBEC NÉ NUDA 😊

21.03.2018

(ŠVÝCARSKO, St. Moritz, Davos 21. – 25. 3. 2018)

Další parádní horský přechod kousek od nás. Přechod mezi švýcarskými top horskými středisky St. MoritzDavos.

Pro mne je tento přechod zajímavý tím, že nám neustále nabízí nepřeberné množství překvapivých výhledů, výstupů a především možností parádních sjezdů ...
Tady naleznete další podrobnosti.

STŘEDA 21. 3. 2018

Vyrážíme zkratkou přes sedlo Fuorcla d'Agnel (2 983 m). Následuje sjezd pod chatu Jenatschhütte (2 652 m) a k ní následuje už jen krátký výstup. Na chatě na nás čeká super Hutten team v čele s chatařem Fridolínem a setkáváme se tady i s óóóbr skupinkou z Trutnova a okolí a tak tady na chatě máme s češtinou výraznou převahu 😊

ČTVRTEK 22. 3. 2018
Ráno krásný i když místy krapet nervózní (takový jeden traverzíček 😊 výstup pod Piz Laviner (3 137 m). Následuje naprosto přepychový sjezd přes několik prahů a supr lyžařských svahů až do vesničky Preda (1 789 m). PRAŠAN KAM SE PODÍVÁŠ!!! Přejezd vláčkem do městečka Madulain (1 687 m). Odtud začneme stoupat přes Alp Es- Cha Dadour až na chatu Chamanna D'es-Cha (2 594 m).

My si stihneme dole na nádraží ještě pěkně posilnit na závěrečný výstup výbornou pizzou a pak plni energie vyrážíme do svahu. Na chatě jsme skoro první a rychle se snažíme usušit. Na chatě panuje večerní i když na pokojích až MRAZIVÁ pohoda

PÁTEK 23. 3. 2018
Ráno chvíli čekáme, jdeme jako poslední. A také jako jediní vyrážíme za slunce a ne ve vichru a v mlze. Začneme stoupat nejprve do sedla Porta d'Es-cha (3008 m) a po krátké pauze se rozhodujeme ještě k výstupu ledovcem vzhůru pod Piz Kesch (3 418 m), kde se pod samotným vrcholem otočíme a v rámci parádního sjezdu si užijeme nádherný a opět panenský prašan na ledovci Vadret da Porcabella. Sjezd až k chatě Keschhütte (2 625 m) je fantastický. Na chatě nás ještě čeká kino o zřícené Dakotě a záchraně všech pasažérů. Chatař je fakt supr a snaží se s námi komunikovat. Film sleduje i jeden takový podezřelý Švýcar a neustále se pochechtává, vždycky, když byla zmínka o Američanech ... Chtěl jsem se ho zeptat, jestli je ve Švýcarsku normální, když někdo z nich uslyší volání o pomoc, že si toho prostě nevšímají, přesně tak, jak to bylo ve filmu ...

SOBOTA 24. 3. 2018
Ráno začneme sjíždět údolím Val Tschüvel a Val Funtauna. Pak začneme stoupat pod sedlo Scalettapass a tady odbočíme doprava a pak po hřebenu až pod vrchol Scalettahorn (3 068 m). Tady od sedla nejprve opět skvělý sjezd a pak krátký výstup s luxusními rozhledy. Pak následuje neuvěřitelný sjezd až pod chatu Grialetschhütte (2 542 m), prostě půl metru naprosto prachového a hlavně panenského sněhu, co vám budu vyprávět . Po dojezdu krátký výstup na chatu.

Tady vzniknul geniální nápad se jít trochu osprchovat. Takže někteří z nás předběhli proces, kdy ze sněhu nahříváním vzniká voda a skočily do prašanu šipky rovnou. Nevěřícně na to zírali právě dorazivší Švýcaři a na výzvu, že do chaty mohou vstoupit pouze osprchování, odmítavě kroutili hlavami a možná se i trochu křižovali

Místní chatař rozhodně nemůže být označen přezdívkou Mluvka, ale večeři i snídani připravil perfektní A tentokrát tady má i silnou dámskou podporu, takže všechno ok. Hmmm, tedy až na samotnou bezesnou noc, za zvuků trumpet, heligóóónů, fanfár, ...

NEDĚLE 25. 3. 2018
Ráno začneme stoupat do sedla Fuorcla Radönt (2 788 m). Tady nás opět zaskočí lidská genialita Těsně pod strmým svahem, si nandáváme haršajzny, já začínám nastupovat a snažím se dělat dobrou stopu. Za chvilku se otočím na ostatní a mezi nás se nacpala dvojička skialpinisty a snowboardistky se splitem ... Nechápavě na ně zírám a je mi jasný, že nám díky nim začal hned na startu problém. Frajer hnal holku před sebou, nikdo z nich neměl harše a za pár vteřin začal tanec na ostří jejich tupých hran a téměř okamžitě nastoupila totální hysterie ... A samozřejmě oba dva také okamžitě zničili mojí snahu o vytvoření slušné stopy a vše strhali do ledu! Jirka se snažil té zoufalé holce pomoct, ale to nikam nevedlo. Krásně vyspalý jsem nekompromisně nastoupil na frajera a začal mu diktovat, co přesně má dělat a aby už konečně šel své holce na pomoc a udělal ji svýma skeletama stopy ... kroutil hlavou a naříkal, že si přece nemůže sundat na sněhu lyže neb co ... Okamžitě jsem jeho nářky utnul, holt, když nenecháte guidíka vyspat, nemá pak čas řešit nesmysly a trapný výmluvy

V sedle Fuorcla Radönt (2 788 m) si ale oproti původního plánu střihneme parádní sjezd a znovu vystoupáme pod vrchol Schwarzhorn (3 146 m). Následuje sjezd do sedla Flüelapass (2 383 m). A pak sjezd podél silnice až ke gasthausu Tschuggen (1 940 m). Super zakončení této nádherné akce!

Super parta a perfektní a hlavně ke všemu odhodlaní skijeři!!!