HAUTE ROUTE GRAUBUNDEN 01/2018

05.03.2018

(ŠVÝCARSKO, St. Moritz, Davos 5. – 9. 3. 2018)

Další parádní horský přechod kousek od nás. Přechod mezi švýcarskými top horskými středisky St. MoritzDavos.

Pro mne je tento přechod zajímavý tím, že nám neustále nabízí nepřeberné množství překvapivých výhledů, výstupů a především možností parádních sjezdů ...

Tady naleznete další podrobnosti.

PONDĚLÍ 5. 3. 2018
Vyrážíme zkratkou přes sedlo Fuorcla d'Agnel (2 983 m). Následuje sjezd pod chatu Jenatschhütte (2 652 m) a k ní následuje už jen krátký výstup. Na chatě na nás čeká super Hutten team a setkáváme se tady i s dalšími dvěma skupinkama, se kterými budeme trávit dalších pět dní v těchto úžasných horách. Jedna je vedená francouzským Guidem ze Chamonix, který ale nerad vodí v Chamonix 😊 a trojice Švýcarů, kteří hned další den opustí svého kamaráda a dál půjdou jen ve dvou.

ÚTERÝ 6. 3. 2018
Ráno krásný výstup na Piz Laviner (3 137 m). Následuje přepychový sjezd přes několik prahů a supr lyžařských svahů až do vesničky Preda (1 789 m). Přejezd vláčkem a z městečka Madulain (1 687 m). Odtud začneme stoupat přes Alp Es- Cha Dadour až na chatu Chamanna D'es-Cha (2 594 m).

My si stihneme dole na nádraží ještě pěkně posilnit na závěrečný výstup pěkně pizzou a pak plni energie vyrážíme do svahu. Na chatě jsme jako první a rychle se snažíme usušit. Hned po nás doráží francouzská skupinka a na chatě panuje večerní pohoda. Čekáme zhoršení počasí a tak spolu s chatařem a francouzským kolegou radíme, co a jak.

STŘEDA 7. 3. 2018
Ráno začneme stoupat nejprve do sedla Porta d'Es-cha (3008 m) a po krátké pauze se rozhodujeme ještě k výstupu ledovcem vzhůru pod Piz Kesch (3 418 m), kde se pod samotným vrcholem otočíme a v rámci parádního sjezdu si užijeme nádherný sníh na ledovci Vadret da Porcabella. Sjezd až k chatě Keschhütte (2 625 m) probíhá sice za zhoršené viditelnosti, ale prašan je nádherný, tak je to skoro jedno. Jen jsme se předtím neměli tolik bavit o hloubkách trhlin 😊 Na chatě nás ještě čeká kino o zřícené Dakotě a záchraně všech pasažérů. Chatař je fakt supr a snaží se s námi komunikovat.

ČTVRTEK 8. 3. 2018
Ráno začneme sjíždět údolím Val Tschüvel a Val Funtauna. Pak začneme stoupat pod sedlo Scalettapass a tady odbočíme doprava a pak po hřebenu až na vrchol Scalettahorn (3 068 m). Celou cestu se snažíme střídat v rámci skupinek ve šlapání stopy. Závěrečný výšvih ale budí u Francouzů rozpaky a tak to dorážíme my 😊 Pak následuje neuvěřitelný sjezd až pod chatu Grialetschhütte (2 542 m), prostě půl metru naprosto prachového a hlavně panenského sněhu, co vám budu vyprávět 😊. Po dojezdu krátký výstup na chatu. Chatař rozhodně nemůže být označen přezdívkou Mluvka, ale večeři i snídani připravil perfektní 😊

PÁTEK 9. 3. 2018
Ráno začneme stoupat do sedla Fuorcla Radönt (2 788 m). Odtud si ale oproti původního plánu střihneme parádní sjezd a znovu vystoupáme pod vrchol Schwarzhorn (3 146 m). Následuje sjezd do sedla Flüelapass (2 383 m). A pak sjezd podél silnice až ke gasthausu Tschuggen (1 940 m). Super zakončení této nádherné akce!