HAUTE ROUTE GRAUBINDEN 2017, ANEB VŠE PAK BYLO KRAPET JINAK :-)

25.02.2017

(ŠVÝCARSKO, RAKOUSKO, St. Moritz, Pitztal 25. 2. - 1. 3. 2017)

S věhlasným týmem Masters jsme se letos vydali na východ Švýcarska. Na parádní skialpový přechod ze St. Moritze do Davosu - Haute route Graubinden

Haute route Graubinden

Plán to byl krásný, ale hned na úvod jsme věděli že cca třetí den má dorazit silná fronta a my tak budeme možná řešit existenční problémy :-)

Jenže vše nakonec dopadlo trochu jinak, ale nepředbíhejme :-)

SRAZ
Sraz v hotýlku Julier Hospitz kousek nad Mořicem vyšel skoro na minutu přesně. Večerní příprava a ráno vydatná snídaně, přeparkování a už vyrážíme do kompletního přechodu.

1. ETAPA
Výstup směrem k chatě Jenatsch-Hütte má několik variant. My si nakonec vybrali tu jednodušší a ze sedla míříme přímo k chatě. Sněhu v horách zatím moc není a tak jedeme opatrně. Chata je v takovém zapadlém údolí a její okolí nabízí celou řadu perfektních túr. Navíc personál na chatě je opravdu friendly a tak je nocleh zde příjemným zážitkem :-)

2. ETAPA
Ráno vyrážíme z chaty na tzv. kratší etapu k vláčku. Postupně se z ní ale klube nádherná túra s fantastickým sjezdem :-) Ranní traverz ve strmých svazích sice vyžaduje naší veškerou pozornost, ale za chvíli se již můžeme kochat nádhernými scenériemi okolo. Když dorážíme do sedla, je důležité vybrat si na sjezd správné údolí :-) Vybírám snad správný směr a začínáme velmi dlouhý sjezd s velkými úseky téměř panenského prašanu. Jeden práh střídá druhý a za chvíli jsme na úrovni lesa. Odtud je to tobogánem až ke kolejím. Na pásech na nádražíčko a projíždíme tunelem na druhou stranu hor ... Máme vyjet lanovkami a pak ještě kousek vyšlápnout nad další chatu, ale v tuto chvíle se vše začíná lámat ...

Martina s Michalem končí, pokračování našeho zbytku tak stojí před rozhodnutím, jestli pokračovat dál či nikoliv. Kontrola předpovědi počasí nás ubezpečuje v tom, že to nemá smysl a my se sem vrátíme všichni příště. Vracíme se do Julierpassu.

PITZTÁL A WILDSPITZE
Vzhledem k počasí si zajišťujeme ubytování v Pitztálském údolí a druhý den se přemisťujeme sem. Mezitím vyměníme španělské boty za italské a ráno míříme na Wildspitzi :-))) Jenže :-))) Jenže nahoře fučí tak, že nejedou vrchní lanovky. A tak lyžujeme a čekáme dole, v dolní části areálu. Pak se sice horní lanovky rozjíždějí, ale už nemáme dostatek času na samotný výstup a tak se věnujeme parádnímu prašanu a odpaňujeme co se dá. Vítr nám do již rozjezděných svahů přesouvá další a další prašan a tak je to vlastně nekonéčné :-) Pauza na štrůdlíček a reštíky na vyhlídkové restauraci nám přípomínají svým výhledem blízkost Wildspitze, ale dneska prostě vyhrál prašan na celé čáře :-)))