FREERIDE GLETSCHER MARATHON 2019

06.04.2019

Umíte si představit jízdu obrovskými ledovci ve stínu Matterhornu a Monte Rosy, pod severní stěnou Grandes Jorasses a nebo sjezd z nejvyššího vrcholu Evropy z Mont Blancu?

- freeridový nářez po největších ledovcích Alp
- výjezdy lanovkou cca do 3 000 – 3 800 m, kratší výstup na blízký čtyřtisícový vrchol a fantastický dlouhý sjezd obrovskými ledovci s převýšením okolo 2 500 m

S klukama jsme se setkali v penzionku v Údolí víl. Samozřejmě se okamžitě vrhneme na plánování jednotlivých cílů.

NEDĚLE 7. 4. 2019
První den trochu bojujeme s počasím a tak vyrážíme až odpoledne, kdy má ustat sněžení. Míříme pod Allalinhorn a po uzavřených sjezdovkách stoupáme vzhůru. Na sjezdovkách je ale 40 cm nového sněhu. Ve výšce cca 3 600 m otáčíme a sjíždíme fantastickým freeridem přímo sjezdovkách dolů až k autům 😊

PONDĚLÍ 8. 4. 2019
Hned následující den brzy ráno přejíždíme do Chamonix. Po vydatné snídani nás čeká výjezd lanovkou na Aiguille du Midi (3 842 m). Krátká obhlídka Mont Blancu z terasy lanovky. Krátký sestup na ledovec. Pak už nás čeká dlouhatáááánský průjezd ledovcem Vallé Blanche až k vláčku na Montenvers.

ÚTERÝ 9. 4. 2019
Další parádní den. Ráno nás čeká přejezd do Zermattu. Výjezd úplně novou lanovkou na Malý Matterhorn (3 850 m). Krátká povinná pauza v místní restauraci a o něco později následuje krátký výstup na Breithorn (4 165 m). Tento výstup byl tentokrát tak trochu výjimečný, celá hora byla vlastně celá z čistého ledu a my místo na lyžích, jdeme raději na mačkách. Přímo z vrcholu opatrný sjezd a krátký traverz k sedlu Schwarztor. A pak ... pak následuje klenot mezi ledovcovými sjezdy – Schwarzegletscher. Jízda mezi jeho rozpraskanými séraky ve stínu Matterhornu opravdu bere dech a my navíc máme kliku na perfektní sníh a tak cca ze 2/3 si ho navíc kompletně odpaňujeme 😊
Po dojezdu na Grenzgletscher si dáváme chvilku pauzu a pak se na pásech vydáváme na chatu Monte Rosa hutte. Parádní západ slunce za Matterhornem, příjemná chata a ráno šup, zaspali jsme 😊

STŘEDA 10. 4. 2019
Naštěstí nééé moc a tak vyrážíme s 15 minutovým zpožděním. Naším cílem byla nejvýš položená chata v Alpách - Capanna Margherita (Regina Margherita) (4 554 m). Stoupáme v klidu i když zima nás nenechala moc pauzírovat. Počasí bylo perfektní a až když jsme byli ve vrcholových partiích, tak se začalo zatahovat. Nakonec jsme skončili až kousek pod sedlem v cca 4 400 m. Sjezd byl parádní se skvělým sněhem. Krátká pauza na chatě a pak už následuje sjezd až do Zermattu. Samozřejmě musíme projet i soutěskou 😊

ČTVRTEK 11. 4. 2019
Počasí je tentokrát proti túrám, ale nakonec dáváme rychlý pokus až úplně na závěr dne, ale nakonec nás nepustili Metrem vzhůru. Tak jsme si sjeli jen dolů …

PÁTEK 12. 4. 2019
Parádní počasí nás vyzvalo k úžasnému výstupu. Lanovkami a tajným tunelem šup rychle do 3 000 m a pak až na vrchol Strahlhornu (4 190 m). Dolů jsme si zvolili panenský průjezd svahy plných trhlin, ale hlavně plných fantastického panenského prašanu 😊 A to nás ještě čeká hodně dlouhý průjezd až pod chatu Britannia hutte a pak až do Saas Fee …

SOBOTA 13. 4. 2019
Opět parádní počasí a tak útočíme na náš několikrát nedokončený výstup na Allalinhorn (4 027 m). Supr výstup a pak hlavně supr sjezd zase až dolů k autům 😊

Výborná parta, výborné počasí a naprosto skvělé podmínky na průjezdy obrovskými alpskými ledovci!