FREERIDE CAMP DISENTIS 0218

14.03.2018

(ŠVÝCARSKO, Disentis, Oberalppass 14. – 18. 3. 2018)

Za anglickým slovem freeride se neskrývá žádná nová lyžařská disciplína pro pár bláznivých nadšenců.

Jedná se naopak o aktivitu, kterou lidé provozovali již na samotném počátku lyžování. Freeride je prostě jízda na lyžích či na snowboardu ve volném terénu. Dnes je freeride běžnou lyžařskou disciplínou téměř pro každého.

Tady naleznete další podrobnosti.

STŘEDA 14. 3. 2018
Příjezd proběhl v poklidu, sraz je až na večer u apartmánu. Rozdělení lavinové výzbroje, příprava na další den, ...

ČTVRTEK 15. 3. 2018
Počasí bylo opět takové krapet mlhavé, ale kvůli lepšímu sněhu ve vyšších nadmořských výškách jsme se vydali vláčkem do Oberalppassu a odtud na pásech na Patzolastock. Šli jsme pomalu a rozvážně 😊 A u vrcholku jsme si neodpustili takový pěkný sjezdík přímo z hlavního hřebene.

PÁTEK 16. 3. 2018 - THE BEST DAY
Konečně opět super počasí! Vyrážíme do Disentisu a lanovkami až nahoru. Pak přes kramličky k prvnímu dnešnímu sjezdu a prašan je tady a netknutý! Následuje krátký výstup až pod Oberalpstock k sedlu. Jsme tady první a za chvíli začínáme najíždět do neskutečného panenského prašanu s 2 000 m převýšením sjezdu! Užíváme si každou zatáčku, každé naklopení, neskutečné výhledy po okolních vrcholcích a už to zase najíždíme dál do obrovského bílého prostoru. PARÁDA, ZLATÁ TŘEŠNIČKA NA DORTU 😊!

A odpoledne stíháme ještě jednu jízdu a tentokrát přes konopáček přímo od konce vleku. Je pravda, že samotný nástup do žlabu bere trochu dech, ale pak nás čekají další panenské úseky prašanu 😊 DALŠÍ SUPER SJEZD TENTO DEN 😊!

SOBOTA 17. 3. 2018 – NÁSTUP NA CHATU
Ráno se přemisťujeme do Tschamutu a dáváme průjezdy od křížku až k vláčku. Během dne se trochu zlepšuje dohlednost a tak si další jízdy užíváme. Okolo 16.00 nastupujeme směr naše plánovaná chatička. To už zase jdeme za silného sněžení. Na chatě pohoda a klid, posedíme si až do cca 23.00.

NEDĚLE 18. 3. 2018
Počasí se během večera několikrát mění a ráno se bohužel oproti původní předpovědi zatahuje. Přesto se vydáváme k Trojzubci. Závěrečné metry jsou v naprosté mlze. Nerad, ale musím výstup ukončit přesně při vstupu do závěrečného žlabu. Pomalu se docházíme, ale pak se nakonec rozhodneme zavelet k odjezdu a ti, kteří jsou nejníž, tak odjíždějí jako první.

Za chvíli dorazíme zpátky na chatu, dáme si pauzu a pak hned vyrážíme dál a výš. Piz Cavradi je naším dalším cílem. Výstup, přechod okolo vrcholu a následný sjezd byl za naprosté neviditelnosti celkem zajímavý, ale celý následující hřeben byl naprosto luxusní. Vychutnáváme si tedy tyto závěrečné metry a za chvíli jsme u aut.

Na předpověď počasí, kterou jsme měli, jsme si sjezdy užívali plnými doušky!