FREERIDE CAMP - DISENTIS 02/2019

20.03.2019

Za anglickým slovem freeride se neskrývá žádná nová lyžařská disciplína pro pár bláznivých nadšenců. Jedná se naopak o aktivitu, kterou lidé provozovali již na samotném počátku lyžování. Freeride je prostě jízda na lyžích či na snowboardu ve volném terénu.

Dnes je freeride běžnou lyžařskou disciplínou téměř pro každého. Tady naleznete další podrobnosti.

STŘEDA 20. 3. 2019
Příjezd proběhl s krátkým čekáním v poklidu. Po krátké přípravě se ještě vydáváme žlábku s konopáčem a tento průjezd byl opět famózní a na úvod i celkem razantní 😊. Teprve pak se kluci ubytovávají v apartmánu.

ČTVRTEK 21. 3. 2019
Dnes se vydáváme za dalším prašanem do míst, kde jsme jezdili včera s předchozí partou. Nejprve první lanovka, pak následuje výstup a … a pak už nás čeká opravdu SUPER SJEZD! 😊 Tentokrát si došlápneme až k vrcholovému kříži a od něj se můžeme pustit dolů celkem slušným žlabem. Další jízda nás zavádí do dalších úžasných prašanových partií a my si je plnými doušky vychutnáváme. Závěrečný dojezd je v krásné ale přísné linii až k autům.

PÁTEK 22. 3. 2019
Vyrážíme do Disentisu a lanovkami až nahoru. První výstup směřujeme do panenské severky a opravdu si ji dáváme jako úplně první. Úžasný pocit! Pak opět zpět na lanovky a pak přes kramličky spěcháme k dalšímu dnešnímu sjezdu a parádní sníh je tady a téměř netknutý! Následuje krátký výstup až pod Oberalpstock a tentokrát to vydupneme až na samotný vrchol. Skvělé výhledy a skalní hřebínky dávají atmosféře opravdu vzdušné pocity 😊

Nejsme tady první ale za chvíli začínáme i přesto najíždět do neskutečného panenského svahu s 2 000 m převýšením sjezdu! Užíváme si každou zatáčku, každé naklopení, neskutečné výhledy po okolních vrcholcích a už to zase najíždíme dál do obrovského bílého prostoru. Tentokrát především po natavených firnech …

SOBOTA 23. 3. 2019 – NÁSTUP NA CHATU
Ráno se přemisťujeme do Tschamutu. A pak jsme se vydali vláčkem do Oberalppassu a odtud na pásech na Patzolastock. A přesto, že tady před námi bylo již spousta skialpinistů, máme k dispozici opět krásné panenské úseky prašanu 😊 Dojíždíme s krátkým výstupem skoro až k silnici.
Tady se rozdělíme, kluci začnou stoupat přímo na chatu a já se vydávám pro náš „zbytek“ dolů k autům. Zuzka a Honzík jsou připraveni a tak se vláčkem vydáváme na odpolední túru 😊
Po krátkém a příjemném sjezdíku začínáme šlapat a Honzík šlape celkem slušné úseky mezi pauzami jako drak. A samozřejmě se celou dobu těší, až už bude na chatě 😊

NEDĚLE 24. 3. 2019
Počasí je skvělé my se tak můžeme vydat přímo k Trojzubci. Cikcaky jdou až do počátku žlabu, pak je lepší sundat lyže a až do sedla vyskotačit bez nich. Sjezd dolů nemá chybu. Dlouho nejel až ze sedla a dole byly jen dvě zašlé stopy.
Po krátké pauze na chatě jdeme ještě na jednu severku. Nájezd je trochu v tvrdším sněhu ale další oblouky už posíláme do prašánku a kličkujeme mezi skalami dolů.
Bezproblémový dojezd k autům a začínáme se všichni balit k odjezdu.
Tentokrát nám příroda nachystala naprosto neuvěřitelné podmínky, DÍKY MOC!