CÍSAŘSKÁ HAUTE ROUTE - PERFEKT SCHWARZGLETSCHER, ...

09.04.2016

(ŠVÝCARSKO, Zinal, Zermatt, Saas Grund 9. - 15. 4. 2016

Jedna z nejkrásnějších vícedenních túr v Alpách!!! Túry v samotném srdci Wallisu, na dotek od Matterhornu, Weisshornu, Dent Blanche, Zinalrothornu, ... Tento přechod není dlouhý, za to je ale celkem intenzivní :-)))

Název vychází z panoramatu zdejších vrcholů, které tvoří nádhernou linii připomínající císařskou korunu ...

PARÁDNÍ START
Nás čekalo super počasí, super sněhové podmínky a obrovská chuť si toto dobrodružství maximálně užít ... Vyrážíme lanovkami vzhůru k hřebenům. Dlouhý sjezd až do údolí pod Turtmannhutte. Zatím jsem tady vždy sestupoval v lese pěšky s lyžemi na batohu. Chatařka si mne pamatovala ještě z minula a hlavně si vzpomněla, že fotografii její chaty jsem umístil na své lyže :-)))

Druhý den vyrážíme dál a hlavně výš. Dnešní cíl Brunegghorn (3 833 m) dáváme v naprosté mlze, která nás pod vrcholem zahalila. Po dlouhém sjezdu cca 1 000 m stoupáme už jen ledovcem k chatě Cabane de Tracuit (3 256 m). Nově postavená chata s naprosto luxusním výhledem!!! Večer vrtulník odváží jednoho z cizích klientů kvůli výšce a my vůbec ještě netušíme, že ráno čeká něco podobného i nás ...

VRTULNÍK A ZÁCHRANA
Ráno vyrážíme směr Bishorn (4 153 m), jenže hned v úvodu zastavujeme a začínáme řešit nastupující edém plic. Rychlý vrtulník do nemocnice, změna plánu ... všichni chtějí jet dolů. Tak začínáme sjídět až do Zinalu. Je to 1 700 m parádního převýšení. Nakonec vše dopadá dobře a všichni se přemisťujeme do Saas Grundu.

Další den je předpověď počasí trochu horší. Trénujeme tedy trhliny na sucho v doma a v Saas Fee.

SCHWARZGLETSCHER A PRAŠAN!!!
Další den luxusní předpověď počasí a navíc prašan z předchozího dne. Plán je jasný Zermatt a Schwarzgletscher, nejlepší průjezd ledovcem v Alpách. A přesně podle plánu do něj najíždíme. Před námi je jen asi 5 stop, zbytek je naprosto panenský prašan!!! Navíc od půlky najíždím úplně novou linii, takže půlku si opaňujeme přímo jen my :-))) Zhruba uprostřed je neskutečný průjezd pásmem trhlin a obrovských séraků :-))), užíváme si to naprosto dokonale!

Když jedete v prašanu, tak se prostě uvolňují skrýté pudy :-)))

ALLALINHORN 4 027 m
Další den jsme měli vyrážet jinam, ale počasí se zkazilo a tak vyrážíme na první čtyřtisícovku v životě skoro pro všechny. Za naprosté mlhy předcházíme všechny a v závěru dokonce napravujeme zbloudilé stopy některých skupin. U kříže jsme tak úplně sami. Sjíždíme podél stopy ke sjezdovkám a pak frčíme až do Saas Fee, 2 200 m převýšení!!!

Parádní túry, parádní sjezdy, supr parta !!!