BERNSKÉ ALPY - ZÁPAD 2012

04.03.2012

(ŠVÝCARSKO, Bernské Alpy západ 4. - 9. 3. 2012)

BERNSKÉ ALPY - ZÁPAD (Les Diablerets – Leukerbad) – pohodový a exkluzivní skialpový traverz s plavkami v baťohu :-))) Rád bych vás tímto pozval na túru, která není příliš známá, ale o to úžasnější nabízí prostředí a podmínky.

Západních Bernských Alp nabízí:
- není příliš obtížný a fyzicky náročný
- který i přesto bude na dosah největších hor v Evropě
- kde si krásně zalyžujeme, ale i zašlapeme :-)))
- a na závěr vás bude čekat velmi krásné a doufám velmi příjemné překvapení, takovou tečku skialpového přechodu si dokáže jen málokdo na skialpech představit :-)))

NEDĚLE 4. 3. 2012
Vyrážíme lanovkou z Les Diablerets (1 200 m) až do nejvyšších poloh střediska Glacier3000. Výhled, který se nám nabízí je úžasný ... Úžasný je také pohled na extrémní lyžaře, kteří jedou, skáčou, letí dolů především pomocí padáků. My pak sjíždíme raději s pouze s našimi baťohy po sjezdovce až k chatě La cabane de Prarochet (2 555 m). Úžasně zastrčená a sněhem zasypaná chata. Stará paní chatařka se o nás ale postarala velmi dobře. I když tak studenou noc jsem dlouho nezažil :-)))

PONDĚLÍ 5. 3. 2012
Probouzíme se do špatného počasí :-(
Nakonec se i díky tomu, že Michalovi není moc dobře, rozhodujeme pro návrat zpět k autům. Přejíždíme do naší základny v Saas Grundu. Odpočineme si a další den vyrážíme znovu vzhůru.

ÚTERÝ 6. 3. 2012
Přejíždíme do střediska Anzere (1 950 m). Odtud pomocí lanovek míříme na naší další chatu – Wildhornhütte (2 303 m). Výstup je to parádní i když v samotném závěru nás to stojí hodně sil. Podtraverzováváme Wildhorn (3 247 m) a pak ze sedla míříme prašanovými pláněni k naší chatě. Je to opravdu divoká krajina a i chatař je originál :-)))

STŘEDA, ČTVRTEK 7. a 8. 3. 2012
Ráno je krásně a tak vyrážíme přes Schnidehorn (2 937 m). Pak následuje krásný sjezd a pak už jen výstup k naší další chatě v pořadí Wildstrubelhütte (2 791 m). Tahle chata nás nadchla. Nejen že je na úžasném místě s výhledy, je zde také krásně nakombinována stará chata s novou, ale chatař, chatař to mu dal to nejlepší. Postaral se o nás, jako na málo které chatě ve Švýcarsku. To, co nám připravil za pochoutky, bylo prostě k sežrání :-))) Nakonec tady zůstáváme dvě noci, protože počasí nám nedovolí další postup a užíváme si zdejší pohostinnosti. Přes den si dovolíme jen krátký výstup do sedla a sjezd v mlze zpět.

PÁTEK 9. 3. 2012
Ráno je krásně a tak vyrážíme dál. Dnes chceme celý náš přechod dokončit a lanovkou sjet až do bazénů v největším švýcarském wellness centru v Leukerbadu. Jenže plány jsou věc jedna a skutečnost je věc druhá. Po prvním kopci (s opravdu parádním a panenským sjezdem v hlubokém prašanu!!!) jsme nuceni naši stopu stočit k blízkému středisku Crans Montana. Prostě to nešlo dál, zdravíčko zradilo a tak nakonec i pomocí rolby usedáme v horní stanici v proskléné restauraci a odpočíváme. Ještě nás čeká dlouhý sjezd po sjezdovkách, převezení aut a samozřejmě již tolik avizováná návštěva lázní a bazénů v Leukerbadu :-))) A na úplný závěr tuto naši akci zakončujeme ve steakhausu pod Saas Grundem :-))) Prostě pohodový den se vším všudy ... Tak snad zase někdy.