ALPSKÉ PECKY 2010 - PAVEL (Zinalrothorn 4 221 m)

31.07.2010

(ŠVÝCARSKO, Zinal 31. 7. - 1. 8. 2010)

Výstupy v Alpách nabízejí nepřebernou škálu možností, my si letos s Pavlem vybrali dva, které rozhodně stojí za to – Zinalrothorn (4 221 m) a Eiger (3 970 m).

Bohužel ale těsně před výstupy ve Švýcarsku nasněžilo a tak ze druhého výstupu sešlo a my se tak pokusili alespoň o výstup na Zinalrothorn severním hřebenem ...

31. 7. – SOBOTA
Ráno v Saas Grundu zabalíme a před polednem vyrážíme do Zinalu a pak dál na chatu Cabane du Grand Mountet (2 886 m). Cesta do zdejšího údolí je fantastická. Výhledy doslova berou dech stejně jako cca 1 300 m převýšení :-)))

1. 8. – NEDĚLE
Ráno okolo čtvrté hodiny vyrážíme do tmy. Společně s dalšími družstvy stoupáme pod vrcholový hřeben. Je to celkem nášup, ale za chvíli se dostáváme až pod něj. Bohužel se ale ranní počasí trochu kazí a tak zalézáme do mraku. Je to tak trochu děsivý, zvláště když je tady ještě z předchozích dní celkem dost sněhu a všechni před námi to otáčí raději zpět. My ale postupujeme dál a užíváme si samoty na tomhle členitém hřebenu. Jako jediní sem postupujeme v mačkách a tak za neustálého škrábání kovu o pevnou ale namrzlou skálu jdeme dál :-))) Na jedné z věžiček ale končíme, je to tak 100 m pod vrcholem. Za námi se rýsuje zdejší vyhlášená Žiletka a tak se na ní vrháme. Je to náš dnešní cíl a plně si ho vychutnáváme :-))) Zinalrothorn (4 221 m) se nám čas od času vyloupne z mraků. Pak začínáme sestupovat a za chvíli si už dáváme na chatě Rostti, pak už „jen“ přes kilometr sestupu a frčíme domů :-))) Nádherný výstup ...