3X MATTERHORN ZA 3 DNY

30.07.2012

(ŠVÝCARSKO, Zermatt 30. 7. - 1. 8. 2012)

Výstup na Matterhorn má své kouzlo :-) Láká mnoho z vás a Karlovi, Davidovi, Jardovi a Martinovi se splnil jejich sen ...

V sobotu sněží a tak všichni čekáme, co nám to udělá s výstupovou trasou. Sledujeme radary, předpovědi počasí a nakonec voláme na chatu. Odpověď zní: The way is good! Takže v neděli vyrážíme nejprve s Karlem na chatu. Matterhorn se jeví dobře, ale je jasné, že nějaký sníh napadnul :-) Spolu s námi na chatu jde i jeho podpůrný tým: Petr a Honza - ředitel :-) Mým úkolem je dovézt Karla na vrchol Matterhornu a zpět. Kluci se chtějí, i přes nabídku, že by šli s dalšími guidy, pokusit o výstup sami. Jsme pouze domluveni, že se nás pokusí udržet co nejdéle ...

Nakonec na vrchol dorážíme s Karlem jen my dva. Dnes to nebylo úplně zadarmo. Sestup nám dává celkem zabrat, ale nakonec jsme dole celkem brzy a lanovka by se dala ještě celkem dobře stihnout. Karel se ale rozhodl počkat na kluky. Ti se vrací k chatě až okolo 22.30 a to je ještě telefonicky a pak i rukama naviguju do správné cesty. Pak pro ně ale nastává další dějství:-))) Rozhodují se totiž k dalšímu ošemetnému kroku. Vyrážejí ještě večer do Zermattu, aby pak okolo 5.30 dorazili pěšky až do Tasche :-) A to chtějí okamžitě vyrážet autem směr domů … Taková příjemná 25 hodinovka :-)))

Ještě ten večer se na Hornlihutte potkáváme s Davidem, Jardou a Háčkem. Další den nás čeká nový výstup. Tento den je opravdu nádherně a vše se nám daří skvěle. Krátké zdržení pod Solvaykou ve frontě si pak vynahradíme úžasnými výhledy z vrcholu. Podmínky jsou již výrazně lepší a tak jsme za pár okamžiků opět dole u chaty …

No, a na závěr vyrážím ještě s Martinem. Je to již pátý výstup téměř za sebou. Martin se snaží šlapat na plné pecky a navíc se mi podaří doslova majstrštik, když pohodlně předběhneme cca 30 horolezců najednou :-) Na vrcholu si ještě dojdeme k Italskému kříži a pak hurá dolů. Sestup je dnes ještě snažší a tak okolo 14.00 nastupujeme do lanovky …